tisdag 3 januari 2012

I´m back

Äntligen är det nytt år och dags för nya tag. Och då passar det väl bra att börja blogga igen va? Vad har hänt sen sist då? Julen kom och gick och alldeles för länge har jag varit slapp med både träning och kost, inte tänkt på det alls faktiskt. Ser inte bra ut på vågen, trust me, men jag tror att det kan vara bra i längden. Jag kan inte minnas senast jag inte tänkte på vikt och mat varje dag, ofta.

Eftersom jag har läst någonstans för längesen att det är större cahns att man når sina mål om man skriver ner dem så gör jag väl det:)

Mål för 2012:
1. Att det ska kännas helt okej att gå i bikini i sommar. Inget viktmål och ingen orealistisk dröm om att se ut som Gisele Bundchen i år, utan bara en önskan om att se tränad ut, synliga muskler, I love it. Och till nyår ska jag kunna välja vilken klänning jag vill, utan att behöva tänka på att den ska dölja valkar gå ner till knäna, vill jag ha en tight axelbandlös klänning ska jag ha det (okej det kommer jag inte kunna ha ändå eftersom jag inte kan föra mig ordentligt efter några glas vin så klänningen skulle hamna på golvet innan tolvslaget, men ni fattar tanken).

2. Få ett jobb. Jag hade egentligen bara anställning till och med december men fick förlängt två månader till men efter det vet jag inte vad som händer. Helst vill jag ha ett nytt kontorsjobb, jag trivs så sjukt bra med det. Har jobbat som ekonomiassistent i ett halvår nu och det apssar mig perfekt.

Målen ska uppnås genom 1. Bra kost, fokus på mycket protein och bra kvalitet. Och massa träning, fokus på styrka, kondition när ork och tid finns. Och så kettlebells förstås som ger både och. 2. Sök och se glad ut, till sist borde se väl ge med sig, eller hur?

Det första började jag med igår, känner hur sockret går ur nu, ont i huvudet, seg och kraftlös. Tränings värk i bröstoch axlar efter passet igår och nu ska jag alldeles strax köra ben. Mitt vanliga hemma-benpass-upplägg: Knäböj, benspark, bencurl och utfallshopp.

Inga kommentarer: