fredag 27 januari 2012

Tillbaka

Förr helgen var det såklart kalas när Erik fyllde år och jag gick upp allt jag hade gått ner:( Nu är jag tillbaka där jag var innan kalaset och i helgen har vi kalas igen, barnkalas den här gången. Men den här gången ska jag inte gå bananas, bara smaka lite. Träningen går bra, förbannat bra och jag blir starkare men händerna är fortfarande svagare än svagast så det är riktigt svårt att få till ryggträningen eftersom ryggen är stark och vill yfta tungt men händerna orkar inte. Så idag ska jag in till stan och kika på dragremmar.

söndag 22 januari 2012

Long time no see

Fasiken vad dålig jag är på att blogga. Det har gått skitbra med träningen och allt ända tills i torsdags när ajg skulle börja baka till Eriks kalas. Smakade lite på smeten och så var det kört. Tre dagar av crazy-ätande och nästan allt jag hade gått ner har klistrat fast sig på kroppen igen. Men jag ger inte upp den här gången, dagen började med proteinshake delux (med mjölk och yoghurt isätllet för bara vatten) och sedan ryggpass på gymmet. Till lunch blev det supergod sallad med quinoa, lax, haricot verts, paprika och fetaost. Nu ska jag ta och hoppa i vanliga kläder (jepp jag är äcklig och tänker inte duscha än för jag är sugen på antingen en springtur eller crosstrainer-intervaller ikväll) och åka in till stan och veckohandla. Den här veckan blir det kyckling till lunch tror jag, jag är alltid totalt omotiverad att laga lunch så den senaste taktiken är att göra massor och frysa in i lagoma portioner, samma käk varje dag men det gör mig ingenting.

Förresten, angående alla brudar som gnäller och beklagar sig över sina giftiga bröstimplantat, vad trodde ni egentligen när ni opererade in PLAST i kroppen? Att det skulle vara hälsosamt?

torsdag 12 januari 2012

Stress

Ja men nu var det ett tag sen igen. Jag tränar i alla fall på som tusan, i princip bara styrketräning, kör efter det här schemat nu men följer inte dagarna exakt, idag blir det benpass. Maten går det så där med, känns inte som att jag går ner i vikt alls nästan och det beror nog på att jag äter för lite för sån är jag, allt eller inget. Igår blev det verkligen värdelöst, jag tänkte ta med frukost-proteinshaken till jobbet men glömde den, när jag kom hem ville jag ha mat men allt som fanns var pasta och mackor så det blev en näve jordnätter. Hetsade in till stan och köpte massa födelsedagspresenter till alla som fyller år i januari och hann inte handla mat men sprang snabbt in på Lidl och fick med mig tre halvkilosförpackningar med kvarg. När jag kom hem åt jag kvarg och lagade mat som jag inte hann äta innan jag åkte och tränade och när jag kom hem hade familjen ätit upp ALL mat. Så det blev mer kvarg för min del. Inte så varierat med andra ord.

Är det förresten bara jag som börjar få vårkänslor? Beror kanske på att den här vintern är kass...

måndag 9 januari 2012

Shopping

Nu är äntligen nytt protein beställt, nya smarriga (hoppas jag) smaker och en gammal favorit, jordgubb/vit choklad, den blandad med yoghurt och lite mjölk är godare än godis. Men oftast blandar jag bara med vatten eftersom det går snabbast och jag brukar ta det till frukost, typ innan jag har vaknat.

Idag har jag tärnat axlar/bröst och så lite crosstrainer efter det fram How I met your mother, finns det någon bättre serie? Ja det skulle vara Vampire Diaries då:) Imorrn blir det inte någon träning mer än jag ska rida, bäst jag håller i mig för sist for jag i backen med en jädra smäll och hade ont i huvudet flera veckor efteråt. Kombinationen femårig buse VS ringrostig fegis är kanske inte den bästa.

torsdag 5 januari 2012

Rygg

Det blev ryggträning idag, och lite biceps men min ena armbåge protesterar. Men ryggen kommer kännas imorgon. Och gymmet då, hur var det? Det var helt okej, visst det var inte så där nytt och fräscht som gymmen i stan men allt som behövs fanns och det kändes liksom hardcore. Dessutom är det hälften så långt att åka och kostar en fjärdedel så mycket och man kan träna precis när som helst.

Träning

Snart ska jag iväg och träna. Fick ett enormt sötsug idag men det avhjälpte jag med en smoothie på one way-jordgubb/vit choklad, yoghurt och lite mjölk. Asgott var det men nu är det bara en skopa pulver kvar och det är slut i webbshopen också, paniiik! Jag har lite choklad/hasselnöt-smak kvar i alla fall.

onsdag 4 januari 2012

Köttfärsbiffar och vilodag

Huvudvärk 3000 just nu, sockerabstinens antar jag. Har varit så otroligt låg på energi den här veckan så idag åt jag betydligt mer än de två senaste dagarna men ändå bra mat. Mycket vatten har jag druckit också. Till middag blev det köttfärsbiffar på älgfärs med fetaost, oregano och persilja. Fula blev de med ostklumparna men grymt goda, tzatziki till det, jag är galen i tzatziki. Ett tips är att ha i lite olivolja och några droppar balsamico-vinäger i, då smakar den precis som på restaurang, sen har jag även väldigt mycket gurka i, mer gurka än yoghurt ingen har väl någonsin blivit tjock av gurka?

Idag blir det vilodag, träningsvärk överallt. Imorrn ska jag testa ett nytt gym som jag inte ens visste fanns:)

tisdag 3 januari 2012

I´m back

Äntligen är det nytt år och dags för nya tag. Och då passar det väl bra att börja blogga igen va? Vad har hänt sen sist då? Julen kom och gick och alldeles för länge har jag varit slapp med både träning och kost, inte tänkt på det alls faktiskt. Ser inte bra ut på vågen, trust me, men jag tror att det kan vara bra i längden. Jag kan inte minnas senast jag inte tänkte på vikt och mat varje dag, ofta.

Eftersom jag har läst någonstans för längesen att det är större cahns att man når sina mål om man skriver ner dem så gör jag väl det:)

Mål för 2012:
1. Att det ska kännas helt okej att gå i bikini i sommar. Inget viktmål och ingen orealistisk dröm om att se ut som Gisele Bundchen i år, utan bara en önskan om att se tränad ut, synliga muskler, I love it. Och till nyår ska jag kunna välja vilken klänning jag vill, utan att behöva tänka på att den ska dölja valkar gå ner till knäna, vill jag ha en tight axelbandlös klänning ska jag ha det (okej det kommer jag inte kunna ha ändå eftersom jag inte kan föra mig ordentligt efter några glas vin så klänningen skulle hamna på golvet innan tolvslaget, men ni fattar tanken).

2. Få ett jobb. Jag hade egentligen bara anställning till och med december men fick förlängt två månader till men efter det vet jag inte vad som händer. Helst vill jag ha ett nytt kontorsjobb, jag trivs så sjukt bra med det. Har jobbat som ekonomiassistent i ett halvår nu och det apssar mig perfekt.

Målen ska uppnås genom 1. Bra kost, fokus på mycket protein och bra kvalitet. Och massa träning, fokus på styrka, kondition när ork och tid finns. Och så kettlebells förstås som ger både och. 2. Sök och se glad ut, till sist borde se väl ge med sig, eller hur?

Det första började jag med igår, känner hur sockret går ur nu, ont i huvudet, seg och kraftlös. Tränings värk i bröstoch axlar efter passet igår och nu ska jag alldeles strax köra ben. Mitt vanliga hemma-benpass-upplägg: Knäböj, benspark, bencurl och utfallshopp.