torsdag 8 september 2011

NEEEJ

Idag när jag åkte från jobbet började bilen bete sig väldigt märkligt och lampor började lysa så jag svängde in på sidan och stannade och ringde Jan-Erik (min lösning på det mest är att ringa honom) men han var på lunch så svärfar kom istället (vi jobbar på samma ställe alla tre, typ en kilometer ifrån där jag parkerat). Han och två andra hånflinare trodde att det var soppatorsk. Visst det var inte mycket bensin men mätaren stod på 23km, det brukar gå att köra den ner på noll och sen en stund till så det trodde inte jag men fine, jag stod och tog emot deras "typiskt tjejer-blickar" mest för att jag hoppades att de hade rätt eftersom det är ganska naturligt att hoppas att man INTE har fel på bilen. Så svärfar skjutsade tillbaka mig till jobbet och Jan-Erik tog med en dunk och skjutsade tillbaka mig. Tror ni bilen startade när vi hade tankat? Nej det gjorde den inte! Fan, det känns som att det blir dyrt nu. Men nu ska jag gå ner på skolan och hämta barnen osm säkert kommer gnälla hela vägen hem över att de måste gå, latmaskarna:)

1 kommentar:

Helene sa...

Visst är det konstigt att dom gnäller över en promenad när dom aldrig kan sitta still annars? :-)