måndag 5 september 2011

Måndag igen

Idag blir det ingen träning, benen, armarna och ryggen dödar mig med träningsvärk just nu, underbart. nu ska jag åka och hämta barnen och sen bär det av till stan för att inhandla lite nyttigheter efter en helg av maniskt sockerglufs. Vecka 39 ska vi till Stockholm (igen:)) och då ska jag ha nått mitt första viktmål annars blir jag galen tror jag.

jag tror förresten att jag har glömt att berätta den grymt irriterande historien om regnkläderna, eller hur? Förra terminens sista dagar på dagis var det Jan-Erik som hämtade barnen och hux flux så var Eriks regnkläder försvunna. Jaja, de dyker väl upp tänkte vi, de har ju inte behövts så mycket i sommar. När nu lekis skulle dra igång och kläderna fortfarande inte var tillbaka så köpte jag nya samtidigt som jag sa att bara för att jag köper nya nu så kommer de gamla dyka upp igen. Det var på måndag eftermiddag, gissa vad som låg på Fridas dagishylla på onsdag morgon? Ja men precis, regnkläderna, men å andra sidan så hade de säkert aldrig dykt upp om jag inte hade köpt de nya. Så idag ska jag kolla om jag kan få lämna tillbaka de nya trots att kvittot är long gone.

Inga kommentarer: