söndag 4 september 2011

Besök

Imorse kom farfarn och hämtade barnen, eller han skulle låna en såg och barnen följde med tillbaka. När jag hämtade tillbaka dem senare fick jag deras kusin med mig så de har lekt och stojat här idag. Vid fyra kom Jan-Erik hemcyklandes och då drog jag direkt till gymmet. Rygg+armar blev det idag, så skönt men mest gillar jag ändå benpass. Kom även fram till att nästa gång jag ska köra rygg måste jag köpa handskar först för mina händer blev helt förstörda av marklyften idag fastän jag inte lyfter särskilt tungt. Hade även tänkt göra det lätt för mig och köpa med mig färdigmat från stan men såklart låg VISA-kortet hemma. Så jag lyckades rota fram en tjuga i väskan och köpte en påse pärer och så blev det potatisgratäng och fläskfilé till middag istället. Inte dumt det heller, ingen som klagade här i alla fall:)

Mitt på dan idag knackade en dam på drren och berättade att hon växt upp här och nu fyllde hennes mamma år så hon tyckte att det kunde vara en fin present att ta med mamma hit så hon fick se sitt gamla hem om det gick bra. Självklart fick dem det och det var roligt för oss också att höra om hur det har varit här en gång i tiden. Till exempel var trädgården arkitektritad med blommor och rosbuskar överallt, två stora äppelträd m.m. Nu finns ett skit av det kvar, så otroligt trist ju.

Inga kommentarer: