fredag 26 augusti 2011

Ledig dag

På fredagar är det inget lekis (jag vet att det heter förskoleklass, skit i det) och jag gillar inte tanken på att Erik ska gå hela dagen på fritids. Det är lite mycket förvaring över fritids tycker jag. Ett par timmar på morgonen och någon till på eftermiddagen går bra, det tycker han är kul. men en hel dag, nej tack. Så vi bestämde att han ska få vara hemma på fredagar och eftersom jag jobbar korta dagar och det gick hur bra som helst för mig att vara hemma så kommer jag vara ledig på fredagar framöver. Skönt. Och på måndag är dagis stängt eftersom det är planeringsdag så då ska jag vara hemma med Frida. Och på tisdag tror jag det skulle komma en tjej från bokföringsfirman till jobbet och kollar på bokslutet m.m. och eftersom det bara finns plats för en kommer jag vara hemma då med. Så det blir en riktig långhelg för mig, det blev den här sommarens semester det, en långhelg på hösten. Fast jag har ju rätt mycket plugg att ta i tu med så så himla mycket semester blir det väl ändå inte.

Idag blir det vila, stel och ont i nacken. jag tror mer och mer på att jag fick någon sträcknig igår när jag höll på att ramla av igår. Men jag tror inte att det är något allvarligt, ett par dagars vila så är jag nog i prima skick igen.

Inga kommentarer: