lördag 30 juli 2011

Fin i kanten

Ridningen gick jättebra idag. De tre tjejkusinerna turades om så snällt med ponnysarna och red tillsammans ibland och var för sig i bland, baklänges ibland men oftast framlänges eller på sned, världens snällaste hästar, no doubt. Elliot var seeeg, bra benträning. Lyckades även få en skavsårsblåsa på ena ringfingret som revs bort när jag hoppade av så nu spretar jag så stiligt med lillfingret för det svider som f*n när jag kommer åt såret. I alla fall är det så himla mycket roligare att rida nu när det är snäll häst, jag har bara ridit honom några gånger men ändå känns det som att man verkligen kan lita på honom, fast han bara är fem år. Men man ska väl kanske inte lita på någon häst så mycket att man gör som jag gjorde idag. Tjejerna gick ut med sina hästar först eftersom jag måste hålla lite koll på killarna också så då blev Elliot lite orolig så jag skyndade mig ut och hoppade upp och efter ett halvt varv ropar en av tjejerna: "Men Sanna du har ju ingen hjälm". Ooops! Jag har ridit sen jag var fyra år typ, och aldrig har jag glömt hjälmen innan.

Inga kommentarer: