lördag 30 juli 2011

Dagislördag.

Nu har alla åkt i väg på V75 på Hagmyren och jag är kvar hemma med alla barn. Med alla barn menar jag mina och två av deras kusiner men det känns som många:) Fick även frågan om inte jag kunde åka in på systemet och köpa öl till gänget eftersom jag ändå inte skulle på trav och först sa jag ja men sen gick jag och störde mig på det där, att jag både ska avstå travet (inte för att det är nån jätteförlust för min del men det hade ju varit kul att bli tillfrågad om att följa med åtminstone), passa klanen av barn och dessutom serva dem med dricka. Så då insåg jag att antingen går jag och surar över det hela dagen och har en dålig dag med barnen eller så säger jag ifrån, för man får faktiskt säga nej till något fast man sa ja från början. Så nu får de fixa sin öl själva bäst de vill, och rosé till mig för i kväll blir det hudik-kalaset, men först mat hos Julia och Mattias.

Planen idag ser ut som så att vi ska rida, jag och tjejerna medan killarna förhoppningsvis leker snällt men mest troligt att de bråkar och gnäller att vi ska åka och bada eller nåt. Så efter vi har ridit blir det nog badning så även de blir nöjda.

Inga kommentarer: