onsdag 15 juni 2011

Tapeter

Jobb, jobb och jobb är vad dagarna kretsar runt just nu. Måste lära mig att tagga ner lite tror jag, till exempel tugga klart innan jag börjar diska för att hinna ut igen eller faktiskt gå på toa ibland, haha. En del kanske kallar det hög arbetsmoral andra kallar det nog bara idioti men sån är jag, är jag på jobbet ska jag tamme tusan jobba också.

Igårkväll tapetserade vi färdigt Eriks rum så nu måste vi införskaffa golvet. Vi had eju tänkt köpa det i helgen som var men det var ju så omänskligt varmt ute så det enda vi mäktade med var att ligga i sjön. Jag hann även med att skicka in två restuppgifter och så hade jag blivit godkänd på sista uppgiften (som jag absolut inte trodde) så nu har jag förhoppningsvis sommarlov från skolan i alla fall skönt. Att jobba kräver inte lika mycket som att plugga tycker jag, när man går hem är man ju klar för dagen. Pluggar man däremot hänger det över en hela tiden.

Jag vet inte riktigt vart jag har gjort av kameran så det blir en gammal bild idag igen. Sommaren 2006, storebror och lillasyster. Det var verkligen kärlek vid första ögonkasten för Erik när han träffade Frida första gången. Han lärde sig direkt att säga Frida och han gick alltid till henne först när han vaknade på mornarna, så satt han där och pillade henne i naveln tills hon vaknade och då väckte han oss. Kärleken finns fortfarnade där men nu är det väldigt mycket bråk också, men om nån annan ger sig på Frida så smäller det kan jag lova, då blir han nämligen galen.

Inga kommentarer: