söndag 19 juni 2011

Klart, äntligen.


Igår blev vi klara med Eriks rum. Farfarn ringde på morgonen och frågade om han fick komma och titta när det blev klart så då bjöd Erik in till inflyttningsfest så det var bara att stressa på hela dagen för att få det klart innan festen. Jag och Erik tog den roliga biten (tycker jag i alla fall) och åkte och köpte gardiner och matta som han valde helt själv även om jag fick kämpa för att inte lägga mig i hans beslut. Som ni ser är gardinerna ostrukna och det beror på att jag inte hann, samtidigt som jag satte upp sista gardinstången började det komma folk, det var bara kusinerna som han bjudit in men de är ju ganska många kusiner så det räcker gott och väl. Erik är nog lite lik mig, gillar att pyssla och så, så vi bestämde att vi skulle bjuda på bål vilket var väldigt populärt och jag kan bara hålla med den var grymt god. Kommer göra samma på midsommar fast i en, hmm, lite vuxnare variant:) Bålen serverade vi i champagneglas med en jordgubbe i varje glas och det tyckte barnen var hur coolt som helst, de kände sig så tjusiga så. Massa godis, chips och mer jordgubbar hade vi också.

Efter kalaset åkte jag till Folkets hus för att stå i baren tillsammans med svägerskan på trettioårsfest. Träffade folk jag inte träffat på hundra år som jag absolut inte väntat mig att träffa där, kul. Så himla trist att alla glider ifrån varann efter skolan fast man säger att man inte ska det. Himla kul var det i alla fall, skrattade så jag nästan har fått träningsvärk åt allt möjligt men vi kände oss som gamla tanter när vi beklagade oss över volymen på musiken och förförades över hur korta klänningar en dle hade.

Inga kommentarer: