söndag 29 maj 2011

Mors dag

Jag som trodde att Erik skulle somna tidigt igår hade ju helt fel. Barnen var uppe till tio tror jag innan de somnade. Tur att det hör till ovanligheterna i alla fall, oftast är det bara att lägga dem så somnar de på en kvart men igår kom de upp flera gånger och sa att de inte kunde sova. Då frågade jag Erik hur många gånger han sagt att inte kan sova och jo det var ju några kvällar. Då frågade jag vidare hur många nätter han varit vaken ändå till morgonen och det var såklart ingen. Sen behövde jag inte säga mer, han fattade poängen och gick och la sig och sov min gulliga storkille. Jag roade mig med att titta på The Notebook som jag faktiskt aldrig har sett, måste ju passa på med tjejfilmerna när jag tittar själv. Jag blev i alla fall helt kär, underbar film ju och eftersom barnen somnade så sent firade jag morsdag med en rejäl sovmorgon.
Hopptävlingen i ENånger som vi var på för några veckor sen.
Gissa om jag blev glad när jag såg bilderna Jan-Erik knäppt och såg att han inte ens hade brytt sig om att ställa sig upp, blev ju inte så bra bilder direkt.
Det hela avslutades med hamburgare.

Inga kommentarer: