tisdag 10 maj 2011

Hoppning

Jag vet inte vad jag ska göra nu, jag har så mycket att skriva men det går så trögt. Oftast brukar det bara rulla på när jag sätter mig med datorn men nu måste jag verkligen dra ut varenda mening och det tar jättelång tid. Men jag måste hinna klart, helst innan helgen så jag kan känna att det verkligen är helg då, men det ska vara klart på tisdag så jag har ju lite längre tid på mig egentligen.

På söndag är det hopptävling i Enånger. Frida är anmäld och ska rida en bana med hinder på 20 cm. Igår provhoppade hon lite, det var ju så längesen hon gjorde det och det gick ganska bra. Det högsta hon hoppade var nog 40 cm och då blev det faktiskt ett riktigt hopp, annars tar de ju helst bara ett lite större kliv om det är små hinder. I alla fall var hon inte riktigt med utan hamnade lite på sned och hon hade nog farit av det inte var för att hästen är så lat så han stannade direkt efter hindret. Det går nog bättre på söndag när hon rider lilla ponnyn, det blir inte så stora rörelser då. Men hon ska rida på fredag också, så hon får träna lite mer.
Det blev ingen springning för mig igår, mer än det jag sprang när Firda red. Vi stannade hos hästarna istället och kollade när svägerskan red sin ny häst (eller den är inte hennes men den bor där just nu) och Jan-Eirk kom inte hem förrän efter nio och då tänker då inte jag gå ut och springa så jag tar de tikväll istället. Nu ska jag plocka i ordning här, Frida letade ett par tights i tvätten imorse så det ligger tvätt utspritt över hela lvervåningen, innan jag åker till stan och jobbar lite.

Inga kommentarer: