onsdag 27 april 2011

Trött

Det märks att det var hundra år sedan jag jobbade. När jag var sjutton gick jag ju i skolan och hade två jobb också utan att tycka att det var särskilt jobbigt men nu är jag ju skittrött när jag kommer hem. I och för sig, då när jag var sjutton var det ju bara att komma hem och slänga sig i soffan, matlagningen var ju typ bre en macka och inget ansvar. Numera är ju inte dagen slut bara för att man går från jobbet, barn ska hämtas, mat ska lagas, hus och hem ska skötas. Inte så att jag klagar, bara det att jag är ovan, ovan att jobba och ovan att jag inte borde göra allt hemma som jag gjort i sju år nu, jobbar båda måste man ju dela men det är inte lätt att ändra sig efter så lång tid. Men skit i det, iväg och träna istället så vet jag att kommer bli piggare sen. Kettlebells på schemat idag, måste ladda lite nu bara, innan jag skjutsar barnen till farmor och farfar eftersom Jan-Erik jobbar över.

Inga kommentarer: