onsdag 6 april 2011

Träningsinlägg

Ikväll blir det gymmet fastän jag har träningsvärk i typ hela kroppen, allvarligt från vaderna till axlarna har jag ont men jag kan ju inte stanna hemma för det. Skulle jag stanna hemma varje gång jag hade träningsvärk skulle det inte bli mycket tränat. Här kan ni förresten läsa hur mycket kalorier olika aktiviteter bränner. Listan är väl inget man ska lita på särskilt mycket kaloriförbrukningen skiljer från person till person, vikt, längd ålder och kön spelar roll och dessutom hur träningen utförs. Går man på ett pass på gymmet kommer man se alla möjliga sätt, en del skuttar glatt därfrån när det är klart medans andra knappt kan stå upprätt. Jag personligen känner mig aldrig nöjd med ett träningspass som inte leder till att jag är helt utpumpad. Men i alla fall, det jag skulle komma till var att de träningsformer som leder till mest kaloriförbrukning trots allt inte bränner mer än ungefär femtio gram choklad. Så alla ni som säger att bara man tränar kan man äta vad man vill; Bullshit. Om ni tycker att kalorifröbrukningen är för låg har jag ett råd till er: Satsa på träning som ger hög efterbränning, till exempel styrketräning och intervaller. Att man ska träna länge och lågintensivt om det är viktnedgång man är ute efter är en myt eftersom förbränningen avstannar så fort du är klar.

Inga kommentarer: