onsdag 20 april 2011

Ny bil

Sitter här nu och lyssnor på fantastiska Kings of Leon medan jag väntar på att barnen ska vakna. De måste upp tidigt (för att vara oss) idag och käka frukost på dagis eftersom jag börjar jobba halv nio. Och Jan-Erik måste åka från jobbet och hämta oss för nu har ford-helvetet gett upp igen. Jag blir så jäkla less, ja varför köpte vi en ford, det kan man fråga sig. Så nu måste vi låna svärfars gamla Honda till fjällen eftersom vi inte hinner få grejen som ska bytas innan vi åker. Funderar allvarligt på att ställa på BMW:n vi har och trafikförsäkra den för en vecka och ta den fastän den är obesiktad men det kommer nog inte karln gå med på. Kollade runt på blocket igår efter en ny bil och hittade en som vi verkligen vill ha, BMW det med såklart, men då är det ju billån som gäller och nej, jag tror inte det. Vi har sån jäkla lyxfällanskräck båda två så vi köper ingenting på avbetalning och har bara lånat på huset, och inte ens det har vi särskilt mycket lån på så det känns ju synd att ändra på det. Men fan vad skönt det skulle vara att köra runt nästa vinter i en fyrhjulsdriven BMW, eller i sommar svänga ut på E4 med 220 hästar.

Det blev förresten ingen träning igår, jag var på föräldraföreningsmöte som drog ut på tiden och när jag kom hem skulle det packas och fixas och helt plötsligt var klockan för mycket. Men det blev ju lite promenerande i alla fall eftersom bilen skulle till grannen.

Inga kommentarer: