onsdag 27 april 2011

Men åh

Jag har ju glömt att skriva, påskveckans värsta. Det var när min svåger en sen kväll (okej kanske tidig morgon) efter lite för mycket öl skulle gå på toa på övervåningen i stugan. Plötsligt vinglade han till och skulle stödja sig mot väggen men där fanns ingen vägg utan en TRAPP. Herregud jag trodde stugan skulle rasa och människan dö. Sen låg han på golvet nedanför och ropade "Tänd lampan, ni måste tända lamapan" medan svärfar stod över honom och sa "Lampan är tänd". Han måste ju ha fått en smäll i skallen så att synen försvann ett tag eller nåt. Sen var han ganska om typ överallt dagen efter.

Veckans roligaste enligt nämnda svåger var dock när vi skulle gå en genväg från stugan till hotellet. Efter halva vägen var jag så blöt i skorna så jag tänkte att det gjorde detsamma om jag råkade kliva i mer vatten. Big mistake, nästa vattenpöl jag klev i nådde mig till midjan. Smältvatten är kaaallt kan jag meddela.

Inga kommentarer: