måndag 11 april 2011

Måndag

Hemma från jobbet igen, hann även med en snabb handling och hämta ut paket med en bok som jag ska läsa femtio sidor i till imorgon. Femtio sidor låter inte mycket egentligen, jag läser ju lätt ut en bok om dagen när jag är ledig om boken är bra men när det är en marknadsföringsbok på engelska är det inte lika roligt. Inte för att jag har svårt för engelskan även om det vore lögn att säga att jag läser lika snabbt som på svenska, nej det är hur de engelska böckerna är skrivna. Jag tror att jag har tagit upp det här i bloggen förr, det är som att författarna får betalt per ord, sjukt mycket upprepningar och samma sak kan skrivas på massor av sätt och det blir sjukt tjatigt. De där femtio sidorna skulle säkert ha kunnat skrivas på 25 om man ville.

Hämtade även ut paketet med protein och lite annat så nu är det bara att köra igång. Men jag har funderat och kommit fram till att jag inte kommer köra på bara proteinpulver utan jag kommer käka middag med familjen för jag vill inte föra över ett konstigt förhållande till mat på mina barn. Det är helt sjukt att det finns barn som är så smala att de ser ut att kunna gå av på mitten som tycker att de är tjocka och inte vill äta, vill verkligen inte att Frida ska hamna där, inte Erik heller såklart men den risken är nog inte lika stor för det är faktiskt skillnad mellan tjejer och killar dessutom är idealet för killar inte lika pinnigt som för tjejer.

Inga kommentarer: