lördag 9 april 2011

Lördag

Nu är vi hemma igen fårn staden. Vi har beställt tapeter till både Eriks och Fridas rum, men Frida vet inte om at thon också ska få en vägg tapetserad, det ska bli en överaskning. Jag skulle gärna lägga in bilder på tapeterna men jag lyckas inte så ni får väl se när jag får hem dem och kan ta egna bilder. Sen köpte de ett varsitt par skor inne på inter sport innan vi gick på JC och köpte nya jeans åt Jan-Erik. Han sa att det var det värsta han hade varit med om, stå där och prova jeans efter jeans medan jag och Daniel som jobbar där stod och bedömde och kommenterade. Vi kom därifrån med tre par Lee i alla fall, och jag blev lite avundsjuk för jag vill ju också köpa nya jeans men det får bli en annan dag. Sen gick vi och kollade på cykel åt Erik, hans börjar bli lite liten och dessutom vill han ju ha växlar men jäklar vad dyrt det är med cyklar. En Scott ville han ha såklart, de är ju snyggast. Men hellre nån tusenlapp extra än en biltema-cykel och det säger jag inte för att jag är fin i kanten utan för att alla vi känner som har biltema-cyklar har världens problem med dem, de ramlar ju typ isär så dåliga är dem. Fridas cykel har ju visserligen hållt i hop fast den kommer därifrån men hon kör ju inte så hårt så att den slits direkt, nackdelen med den är att den är så förbannat tung, den väger ju mer är våra vuxencyklar. Om man nu kan kalla min cykel vuxencykel, jag fick den när jag fyllde tio tror jag, rätt bra kvalitet med andra ord.

Nu ska jag nog gå in på tv6-play en stund:) Har förresten önskat mig dvd-boxar i födelsedagspresent (jag fyller ju år imorrn), bland annat Glee eftersom de avsnitt jag har sett har jag tyckt varit jättebra men det har aldrig blivit att jag har följt det eftersom Jan-Erik hellre ligger i ett dike och spyr än att titta med mig, men har jag det på dvd kan jag ju titta när han är borta.

3 kommentarer:

fisalotta sa...

GRATTIS på födelsedagen Sanna!! :-) Hoppas du har en finan dag! :-)

Sanna Laake sa...

Tack tack, det finns mycket tårta kvar, kommer ni och fikar sen?

fisalotta sa...

Ska spela innebandy nu jag, så hör vi väl av oss sen kanske! :-)