söndag 10 april 2011

25

Ja så var jag helt plötsligt närmare trettio än tjugo, men ingen kris ännu:) Jag har fått riktigt bra presenter också, en helg i Stockholm med hotell och barnvakt, det brukar vi få av mamma och den presenten är ju till Jan-Erik också eftersom han fyller år om tre veckor. Av särföräldrarna fick jag en start i Lidingöloppet, jaha så nu är det bara att dra igång med soringträning på riktigt. Jag får välja själv vilken distans jag ska springa Det finns flera att välja på, man kan springa halva och Lidingö tjejlopp också som är en mil bara men för mig finns bara ett alternativ, the real deal, annars är det inte tillräcklig utmaning. Så i september är det bäst att jag är redo för tre mil.

Ja ghade ju tänkt åka till gymmet idag och köra ben men jag hoppar över det, idag prioriterar jag häng och sällskapsspel med familjen. Igår blev det i alla fall springning, intervaller. Korta men grymt intensiva backintervaller. Hörru var också med och peppade, hon springer ju så snabbt så hon sprang förbi mig på varje intervall och vände sig om och tittade på mig värsta "kom igen nurå-blicken". Tio stycken blev det och jag var helt slut efter, var nära att jag skulle ge mig efter åtta men så blev jag arg på mig själv, jag hade besätmt tio från början och då skulle de fan i mig göras också. Det roligaste var att jag kände att konditionen redan är mycket bättre, antagligen tack vare kettlebellsen. För några år sedan hade jag rätt så bra kondition och jag tror att det kommer tillbaka mycket snabbare då än om man alltid varit otränad.

3 kommentarer:

Julia Fryklund sa...

Grattis grattis!!
Vi kommer och grattar en annan dag. Vi ska till Roger för han fyller ju också år idag.
Tränar vi "band"passet imorgon kväll eller är det kettlebells på onsdag som är nästa pass? :)

elinpersson86 sa...

Grattis på födelsedagen och KUL med ett kanonbra mål i höst! Tre mil är galet imponerande, jag tragglar själv på med löpningen och försöker få till lite längre sträckor- så det ska bli jättekul och inspirerande att läsa hur det går för dig! Kram kram /Elin P

Sanna Laake sa...

Julia: Nja jag torr jag hoppar över banden imorrn och kör gymmet istället, vore ju himla kul om du ville följa med på det istället:) Men jag har bokat in mig på kettlebells på onsdag också, ska jag boka dig med eller bokar du själv?

Elin: Ja just nu känns det ju helt omöjligt men det är väl det som är meningen med en utmaning:) Och i värsta fall får jag väl gå sista milen, jag tror man har rätt lång tid på sig att ta sig i mål.