torsdag 17 mars 2011

Torsdag

Imorse när jag ko in efter att ha varit ut med Hörru kände jag att det luktade ungefär som stekos i huset. Så jag funderade och kom fram till att senast jag stekte något var nog i måndags så det bord einte bero på det. Däremot kom jag fram till att det kunde bero på köksfläkten som jag gjorde rent, hmm kanske före jul nån gång, usch. SÅ det är vad jag gjorde i morse, skurade köksfläkt, så nu sitter jag i soffan och mår illa igen. Jag känner att det är mycket tjat om illamående på den här bloggen nu (jag är INTE gravid) men allvarligt, har ni skurat en lortig köksfläkt nån gång? Då vet ni, totalt jävla vidrigt.

Idag blir shoppingtrippen med Frida av, bara vi tjejer som ska åka och ha lite egentid, sen imorrn ska hon få rida. Jag frågade vad hon ville ha och då spårade det ur lite, vet inte hur mycket pengar hon tror att jag tjänar mitt nya extrajobb men så mycket är det inte. Hon ville förutom en ny hjälm ha nya ridskor (fastän hon knappt växt i sina) eftersom det är snörning på dem hon har och hon hatar att hon behöver hjälp med dem, en ridtröja (det kan hon nog få om vi hittar någon bra) och tusen andra saker kommer hon säkert hitta när vi är där. Erik ska ju få en klocka men den har jag redan köpt, det blev en med svart armband, lite tuffare modell men med färgglada siffror, han är ju ändå fortfarande bara ett barn även om han själv tycker att han är jättestor.

Tänkte även kliva upp på crosstrainern idag efter nästan en veckas vila. Känns inget lockande faktiskt. Man måste ju träna för att ha träningssug, i alla fall är det så för mig. Har jag uppehåll måste jag tvinga igång mig själv igen.

Inga kommentarer: