torsdag 3 mars 2011

Torsdag

Vilket väder vi har haft den här veckan, lite skillnad från förra veckan. Jag och Erik var nyss ute på promenad med Hörru, nu är han uppe och bygger lego så mamman får lite lugn och ro, då borde hon kanske skriva klart uppgiften som ska lämnas in imorgon, men det finns ju så mycket annat att göra också. På lördag blir det Birsta och IKEA med mamma, var ju där för bara några veckor sedan också men med Jan-Erik så då sprang vi ju igenom IKEA på typ en kvart. Jan-Erik kände sig ju sjuk igår och han verkade inte frisk imorse heller men till jobbet skulle han prompt, han har aldrig varit hemma sjuk från jobbet, ever. Arbetsmoral, ja. Nu ska Erik tydligen ut och leka istället, i isn koja, bra för honom med lite mer frisk luft och solljus.

Jag har ont i halsen idag med så det är fortfarande träningsfritt, men vågen rör sig neråt ändå även om det går långsammare den här veckan, men det beror såklart även på att man tappar mest första veckan på grund av all vätska som lagras i kolhydratdepåerna som man har. Varje gram glykogen binder cirka 2 gram vatten och man kan lagra ungefär ett halvt kilo glykogen i musklerna. På måndag kommer en ny rapport om hur mycket jag har gått ner i alla fall. Jag skulle ha tagit lite mått också men jag har slarvat bort mitt måttband och måste komma ihåg att köpa ett nytt först. Men jag vet ganska exakt vad jag hade för midjemått när jag började i alla fall.

3 kommentarer:

Helene sa...

Jag lovar att du inte ska behöva springa genom IKEA på lördag :-)

Sanna Laake sa...

Nej jag hoppas inte det, då åker jag hellre själv:)

Helene sa...

Det tror jag inte att du gör, du vill så gärna åka med mig, eller hur? :-)