söndag 13 mars 2011

Nytt kök? Ja tack

Nu har jag hittat en sysselsättning, Ikea:s köksplaneringsverktyg. Näe vi har inte vunnit på lotto vi har bara kommit fram till att köket håller på att typ ramla isär så vi måste renovera. Annars brukar vi ju vara ganska snåla med våra investeringar men just nu känns det som att spenderarbyxorna är på. Jan-Erik är hos grannen och pratar bilar, det är ju nåt fel på vår bil, vad vet vi inte. Någon säger att det är en jätteenkel sak att fixa medan en annan säger att det är totalt slut med hela motorn, men grannen litar vi på att han kan sin sak så vi får hålla tummarna att det finns hopp kvar för bilen för vi vill inte behöva köpa en ny bil också. Senare idag ska jag följa med svägerskan på dressyrtävling och hjälpa till. Sen tror jag Frida ska få rida också, hon har tjatat om det hela veckan, längtar till somaren när det är ljust på kvällarna och vi kan rida på täkterna istället för att rida i is och snö i mörkret. Vi kan ju gå över vägen och rida på byvägarna också men jag blir så jävla nervös av att gå över E4 med hästarna även om det är jordens trafiksäkraste hästar (de rör inte ens på öronen när de går tre meter från ett godståg i full fart) men man vet aldrig vad folk i bilar tar sig till, det är alltså inte hästarna jag inte litar på utan människorna.

Inga kommentarer: