tisdag 29 mars 2011

Nya kurser

Varför ska det alltid krångla när det börjar bli dags för nya kurser? Hittar inte ena kursen på högskolans hemsida, på den andra kursen är det fel på kursplanssidan så jag kan inte se vad jag ska köpa för böcker. Jaja, för att vara mig är jag ändå ute i god tid så det ska nog hinna ordna sig.
Nu är Erik tillbaka på dagis igen också. Han använder armen och kan både ta på och av sig tröjan och han ville ju åka dit så varför inte, det är ju bara att han tar det lite lugnare och kanske inte slänger sig ut för pulkabacken första dagarna och gympan imorrn måste han ju också skippa.
Och så tänker jag såklart, min vana trogen, berätta att jag har träningsvärk. Tjatig, jag? Haha, nej men igår gjorde jag sit-ups. Jag göra aldrig sit-ups i vanliga fall men igår när allt var oplanerat blev det så ändå. Varför gör hon iinte sit-ups undrar ni kanske? Sit-ups tränar de ytliga magmusklerna, alltså magrute-musklerna. Ganska onödigt om man har massa fett på magen, eller hur? Bättre att träna de djupa magmusklerna som är de som gör att man får smalare midja. Men om jag någon gång får så tunt fettlager att jag har chans på rutor kommer jag ligga i som fan med sit-ups kan jag lova.

Inga kommentarer: