måndag 28 mars 2011

Måndag

Erik har varit hemma hela dagen idag så särskilt mycket har det inte blivit gjort här hemma. Även om han är jättesnäll och underhåller sig själv ganksa bra så har jag svårt att fokusera. Snart ska vi i alla fall åka och hämta Frida co hsen slänga ihop nån middag. Efter det ska vi åka till hästarna, Frida ska rida och jag fick rida jag med om jag ville men jag vet inte om jag hinner innan det blir mörkt, jag är en stor tidsoptimist i stallet, sällan annars men just i stallet tar allt mycket längre tid än jag räknar med. Sen när jag kommer hem och barnen är badade och klara tänker jag ställa mig på crosstraiern eftersom Jan-Erik börjad eprata om att bära ner den till källaren igår för han tycker att jag använder den ås sällan. "Du har ju inte kört på fyra veckor nu", sa han. Nej men vad konstigt, för det första vill man ju ut i finvädret nu, för det andra; en av de fyra veckorna har jag varit sjuk och en annan har vi varit borta, lite svårt att träna då kanske. Men nu är vi tillbaka i rutinerna så nu blir det skärpning. Jag har ju även besätmt med Julia att vi ska på kettlebells på onsdag. Tänkte att det var en bra dag eftersom Jan-Erik är hemma på kvällarna då, tärningsfri dag för honom, men nu skulle han tydligen till Borlänge och göra svetsprov. Så jag läre fixa barnvakt, för annars blir det väl aldrig av.

Inga kommentarer: