lördag 19 mars 2011

Lördag

Idag vaknade vi tidigt (för att vara lördag) av att solen lyste in i sovrummet, härligt, gårdagen och dess skitväder glömmer vi nu. Nu har Jan-Erik precis åkt iväg med traktorn och småtjejerna (Frida och Hörru) för att hämta hem sista lasset med ved, Erik är hemma och inväntar kalaset som han ska åka på, det börjar elva. Sen ska jag till stan, Jan-Eriks bror kommer hit i helgen och han hinner inte hit innan systemet stänger så jag ska åka dit och handla åt honom. Nej, det finns inget systembolag där han bor, fatta vilket öde att bo där, haha. Sen skulle det även vara skönt med en liten springtur i solen, så får det bli för nu måste jag skärpa mig igen. Det går neråt på vågen men risken är att det beror på dålig träning mest. Ikväll är det pub i Njutånger, alla är välkomna!! Vi har även två fantastiska bartendrar, jag och svägerskan. S¨det blir min lördagskväll det, faktiskt tror jag det är ganska bra att stå på den sidan ibland och se hur folk beter sig så man tänker sig lite grann för nästa gång man själv går ut även om de allra flesta faktiskt är supertrevliga och roliga.

1 kommentar:

fisalotta sa...

Gick det bra åh bartendra? :-) Mycket folk?
Skicka sms till gubben din att ni skulle komma på Engmans, iaf du! :-) Träffade Mattias och Julia, och Mattias sa nått om att hade pratat med er att ni skulle komma, så då hoppades jag på åh få se dig där! Men icke! :P Funkar din mobil nu? Dumt åh skicka till karln din varje gång jag ska ha tag i dig.. :P
Gör ni idag då?