fredag 25 mars 2011

Ledig fredag

Imorse städade vi och plockade reda på alla grejer från fjällen, tvättade och fixade. Sen åkte vi till stan och jag åkte till gymmet medan resten av familjen åkte och shoppade. Det blev ett nintendo DS åt Erik och en sygrej åt Firda, hon ville ju såklart också ha nåt när Erik fick. Det blev ett hyfsat pass för mig, kändes inte helt bra i vissa övningar, jag tror jag gör fel för det känns som om axlarna inte är på min sida ibland och med mitt morsarv när det ägller axlar är det bara att ge sig när det känns fel. Tänkte köra bara överkropp men jag kunde inte hålla mig i från några benövningar också. Fick skämmas lite också, skulle köra benböj i Smith-maskinen och hängde på vikter och skulle lyfta ner stången när jag insåg att personen som kört innan mig var betydligt längre och eftersom jag började få lite bråttom hade jag inte tid att lyfta av vikterna igen och sänka stången så jag fick snällt be några killar i närheten om hjälp att lyfta ner den ett par hack. Men det gick ju det med och nu känner jag mig lagom mör.

Sen när vi kom hem gjorde vi våfflor, såklart, det är ju våffeldagen och barnen hade stenkoll på det. Jag gjorde lchf-våfflor åt mig själv. De smakade skit, när ska jag lära mig? Kolhydratsmat är äcklig utan kolhydrater! Sp det blev inga våfflor för mig men några jordgubbar med grädde åt jag i alla fall innan jag och Firda åkte till hästarna. Den upplogade ridbanan är nästan helt isfri nu så hon skulle ju prova att galoppera också. Det gick bra de två första gångerna men tredje gången trillade hon av för han har en väldigt studsig galopp lillponnyn. Men hon klev i alla fall upp igen och travade några varv innan vi gick in.

3 kommentarer:

Helene sa...

...och, vad är det för fel på ditt "morsarv" om jag får fråga? :-)

Julia Fryklund sa...

Vad har ni för er ikväll? Tänkte om vi skulle titta förbi om ni är hemma.. :)

Sanna Laake sa...

Mamma: Det vet du så väl:)

Julia: Vi ska bara vara hemma, Erik har lite svårt att sova med sin axel så den planerade barnvaktshelgen får vänta. Så kom förbi om ni vill ni.