fredag 4 mars 2011

Godmorgon

Imorse vaknade jag med ett ryck (vaknar alltid med ett rycke när jag sover själv) halv sju och märkte att Jan-Erik fortfarande inte kommit hem så då var det omöjligt att sova mer, så gick upp och matade Hörru, hittade Frida i soffan som låg och halvsov och hkollade på bolibompa. Undrar hur länge hon hade legat där, hon brkar ju alltid väcka mig när hon vaknar. Sen gick jag ut med Hörru och när vi kom in fixade jag lite i köket och strax innan sju kom Jan-Erik hem. Nu ligger han och sover och jag försöker få barnen att hålla tyst men det är lättare sag tän gjort, de glömmer bort sig hela tiden. Snart ska i alla fall Frida åka på dagis så då har inte Eirk någon att skrika på längre.

Det tog i alla fall sjukt lång tid för mig att somna igårkväll, det gör det alltid när jag ska sova själv. I ett gammalt hus finns det så himla mycket ljud, ljud som jag inte bryr mig ett dugg om när Jan-Erik är hemma men som skrämmer livet ur mig när han är borta. Jag måste alltid läsa bok tills jag nästan somnar i boken när han är borta. Jag fattar inte hur jag överlevde hösten för två år sedan när han var borta och jobbade på veckorna.

Fredag idag, vilket förr har betytt att jag har släppt tyglarna totalt och moffat i mig allt jävla skit man kan tänka sig, men inte nu och det känns riktigt bra faktiskt. Jag har nästan inget sötsug kvar, häftigt va? De som känner mig fattar vilken skillnad det innebär, jag är en sockerråtta av stora mått i vanliga fall. Dessutom köpte jag ju ett måttband igår och imorse mätte jag midjemåttet, -4 cm på två vekor. Helt okej tycker jag, minskar i samma takt som vikten och vikten och midjemåttet är samma. Alltså jag väger lika många kilo som jag har centimeter runt magen, vet inte om det är normalt men så funkar jag, men har jag väl typ det tredubbla runt arslet men där har jag inte vågat mäta, haha. Ska göra det sen, ta alla mått så jag ser skillnaden.

Inga kommentarer: