onsdag 30 mars 2011

Badtime

Ja nu är barnen hämtade och har fått mat i magarna. Badvattnet rinner och snart ska de få hoppa i. Senare i kväll kommer farfarn och passar så mamman kan få komma iväg ett tag. Den här veckan har varit kaos, barnen har varit som galna på kvällarna och såklart eskalerar det när Jan-Erik åker och tränar, jag och Frida har bråkat varje kväll vid läggdags och när gubben väl kommer hem har de ju äntligen lyckats somna så han fattar inte varför jag är på så dåligt humör. Onsdagar har han ju ingen träning så då brukar han få sköta läggandet men nu är han ju i Borlänge. Och imorrn tränar han igen, jag måste bli bättre på att TA min tid, det kommer liksom inte bara att ramla egentid framför fötterna på mig. I helgen ska i alla fall barnen sova hos sin mormor. Undrar vad vi ska hitta på då, det lutar åt ett besök på Bergsåker i alla fall sen skulle jag även vilja gå på bio, "Hur många lingon..." såklart.
Igår när jag och Frida bråkade satte jag med henne och sa att jag vill ju inte bråka med henne men hon måste ju höra på. Då svarade hon med sin mest bestämda vuxenröst: "Men du ä ju så BJÅÅKIG" smatidigt som hon rynkade pannan så hon skulle se allvarlig ut. Haha, jaha, det är alltså jag som är bråkig:)

Inga kommentarer: