måndag 7 mars 2011

Allvarligt - mellon?

Nu måste jag få ur mig lite om den här jäkla cirkusen som man blir överöst med även fast amn inte vill, hela våren. Tycker ni verkligen skiten är bra? Sara Varga tillexempel, okej texten är väl okej, eller budskapet i sig är okej men hör ni inte att låten inte funkar? Den är inte bra. Och Nicke Borg, hej och hå här kommer en rckkille i melodifestivalen det måste var bra. Eller? Om ni hade hört den låten i samband med andra låtar i samma genre hade ni tyckt att den var bra då också? NEJ, den är dålig, texten är dålig, förutsägbar, tråkig och klychig. Och hans röst ska vi inte prata om alls. Jag har inte hört alla låtar som varit med (än, alla kommer ju ha spelats sönder på radion innan midsommar). VIssa av artisteran har ju gjort helt okej låtar förr, varför är alltid melodifestivallåtarna sämre, är det jäkla Christer Björkmans fel alltihop?
Jaja, utan att ha sett och hört alla vet jag redan vem jag tycker ska åka till Tyskland, inte för att det är en skitbra låt utan för att det är den jag tror har störst chans att lyckas. Sluta skicka gamla tanter (Linda Bengtzing, utvecklas hennes musik aldrig?).

Inga kommentarer: