fredag 11 februari 2011

Shit

Imorse när Jan-Erik skulle åka sa han att han skulle komma hem vid nio och skjutsa barnen. Så var såklart tvungen att kliva upp och titta ut, och fan vad det har drivit igen, snö överallt. Vid nio var han och skottade snö, så farfar fick komma och hämta dem istället med sin fyrhjulsdrivna bil, förtroendet de där killarna har för min bilkörning är inte högt kan jag säga. Men jag klagar inte för jag hatar att köra bil i annat än sommarväglag och dagsljus. Frida fick stanna hemma för hon sa att hon hade ont i huvudet och magen men precis när Erik hade åkt frågade hon när vi skulle åka till dagis för då hade hon ångrat sig. Hur som helst blir hon hemma nu ändå. Erik såg så rolig ut när han kom ut, trappen ner från gården till parkeringen hade snöat igen, det var ju som en skottad korridor där förut men nu var det nästan en meter snö där för det hade blåst dit en massa så Erik fick åka på rygg nerför trappen.

Det var meningen att jag skulle skjutsa ridtjejer och häst idag men svärfar nästan skrek att jag inte fick det när det var så här, hihi, hade jag inte tänkt heller förstås. Hästen får stanna hemma men tjejerna ska jag försöka skjutsa in till stan bara jag får skottat på gården först.

Inga kommentarer: