onsdag 2 februari 2011

Ledig dag

Det är så typiskt. Varje dag kvart i nio såtr jag i hallen och skriker "Vi måste åka nu!" och barnen sitter helt uppslukade av bolibompa och gör inte minsta ansats till att resa sig och klä på sig. Imorse när vi inte hade någonstans som vi måste skynda till började de tjata klockan åtta "Ska vi åka snart, ska vi åka snart?" Jättesura blev de när jag förklarade att vi inte skulle åka. Vid tio åkte vi i alla fall till Iggesund och åkte skridskor, det gick bra men sen blev det tjat om att köpa glass, bara för att vi gjorde det sist vi åkte. Jag är allergisk mot tjat, jag bli galen. Så det blev ingen glass, bara skrik och grin.

Hem och väcka Jan-Erik istället och hoppas på lite avlastning från honom, haha, in my dreams. Efter att ha vaknat till några timmar(!) tog han i alla fall med sig Erik ut och åkte skoter och efter middagen tog han med barnen till skidspåret samtidigt som han vallade skidor.

Sen efter maten skulle jag på möte nere på folkets hus men nästan ingen kom så vi bestämde för att ta det en annan gång, jag fick i alla fall en promenad på fyra kilometer och det får bli dagens träning (eller man kan väl inte kalla det träning, men ändå) för jag har så ont överallt nu när jag har börjat träna igen. Hade tänkt köra ben imorrn igen men jag vet inte hur det ska gå till. Den som lever får se.

Inga kommentarer: