måndag 14 februari 2011

Jobb

Idag var det tydligen kaos på rekryteringen (förskolevikarier) och de hade ringt till svägerskan som brukar rycka in allt som oftast men hon kunde inte utan sa åt dem att ringa till mig. Så nu kan jag även skriva förskolevikarie på cv:t, hihi. Det gick bra i alla fall, himla gulliga barn. jag var på en småbarnsavdeling och jag kan säga att jag hade helt glömt bort hur svårt det kan vara att förstå vad tvååringar säger, fast i och för sig är det väl aldrig så svårt med ens egna barn. Nu måste jag till Iggesund och hämta ut en bok som jag har beställt, fattar inte varför den inte kom på posten, en enda bok brukar de ju kunna lägga i brevlådan men inte nu tydligen.

Igår var vi ju till Sundsvall och handlade så att jag nästan var tvungen att sitta på taket på vägen hem. FÖrst Bauhaus och jag kan lova att det var trångt att få in både duschvägger och toastol, som tur var hade vi lånat svärföräldrarnas kombi, vi ville inte ta hästtransport i snövädret även om det hade varit betydligt behändigare att packa i. Så när vi var klara med badrumsgrejerna sa jag att nu måste vi åka hem för nu får det inte plats mer. Då kom vi på att vi hade lovat att köpa en cykel som Erik och Fridas kusin skulle få. Fråga mig inte hur det gick till men på något sätt lyckades Jan.Erik trycka in den också. Sen blev det IKEA också och köpa lite glas, kökshandukar och sånt. Tallrikarna jag vill ha fanns inte i komplett uppsättning så de får vänta.

Inga kommentarer: