onsdag 9 februari 2011

Inköp

Hittade massa fina kläder på me&i-partyt. Barnen fick välja en varsin tröja/klänning och en varsin mössa sen fick det räcka, de är ju inte direkt gratis de där kläderna. Sen dök vi ner i rea-väskan och då blev det ytterligare en tröja och en klänning. Köpte även ett par mysbrallor åt mig själv, mina som jag har är helt utslitna det är mel hål än inte-hål på dem. Och man kan ju inte leva utan mysbrallor:)

Imorse när jag kom hem efter att ha lämnat barnen på dagis var det kattskit i soffan. Hörru har nämligen börjat gå ner i källaren och hämta kattskit i kattlådan som hon tar upp och tuggar på, fräscht. Så idag blev det tvättdag. När jag ändå var i gång med sofförverdragen tvättade jag gardinerna också och så passade jag på att byta sängkläder och tvätta de gamla. Men jag vill såå gärna ha en ny soffa men precis som med allt annat, det får bli när jag får jobb, nu har vi viktigare saker att lägga pengarna på.

6 kommentarer:

fisalotta sa...

Va mysigt med Me&i party! Och en massa fint såklart...

Fattar inte va det är med hundar och kattskit.. Så jäkla äckligt!

Glömde fråga dig förut.. vad är det du pluggar?

Hälsa barna! Från mördarn åh... :P

Sanna Laake sa...

Tanken är väl att jag ska bli ekonom, nån gång i framtiden:/

fisalotta sa...

Okej... Jag börjar oxå bli sugen på nått åt det där hållet.. Och då hittade jag det här:
http://www.xpectum.se/courses_ekonomi.php?c=22&e=ek&t=certifierad_redovisningsekonom.php

Lite sugen..... :-)

Sanna Laake sa...

Men vad dyrt, ser ut som innehållet är nästan precis samma som på Affräsredovisning A:) Och det läser man ju gratis, eller rättare sagt så får man ju till och med betalt.

fisalotta sa...

Var läser du affärsredovisning A då?! Hur många år läser du?

Sanna Laake sa...

Affärsredovisning A är en 7,5-poängs kurs i Gävle. Ekonomprogrammet är på tre år men det går lite trögt för mig så jag kommer inte bli klar på tre år, har läst två nu men har nog ett och ett havlt kvar åtminstone. Hoppas på jobb istället:)