torsdag 17 februari 2011

Magsjuka?

Igår när Jan-Erik var iväg med traktorn och skottade och barnen satt uttråkade med världens sämsta fantasi (herregud ibkand är de så dåliga på att hitta på något själva) gjorde jag en trolldeg så då var kvällen räddad. Färgade den blå så nu är jag blå om hela händerna men barnen var nöjda. När de var klara med degandet var det dags för dem att lägga sig och jag fick lite tid att träna men det gick så jäkla dåligt, hata benstyrka. Sen 20 minuter på crossen, ställde in lite tyngre motstånd än vad jag brukar ha men jag tyckte inte det var så stor skillnad.

På lördag är det anglingstävling som Jan-Erik ska vara med på men jag blir nog hemma på grund av brist på barnvakt men det kan vara skönt det med. Jag får väl vara med sen i alla fall, chansen finns ju att det ramlar in lite folk här efter tävlingen om de inte har frusit fast i isen:) Det pratades om bastning i alla fall vet jag men vi får väl se hur det blir.

Den här veckan kör jag på prov med ganska mycket kolhydrater för att se hur jag funkar, vanligtvis kör jag ju lchf fast på helgerna brukar det slinka ner någon godisbit eftersom jag har självdiciplin=0 när det gäller choklad. I alla fall, imorse trodde jag att jag hade fått magsjuka, jag mådde så sjukt illa men det blev liksom inget mer av det. Kände även att jag var riktigt hungrig (struntade i att äta efter träningen igårkväll) och insåg att det bara var ett klassiskt blodsockerfall. Jag hade helt glömt bort dessa. Bara jag fick i mig lite frukost var jag som vanligt igen. Lchf funkar ju så att det inte höjer blodsockret utan håller det på en jämn låg nivå, alltså slipper man fall.
Nu måste jag skriva klart veckans inlämning så jag inte sitter i panik med den imorrn.

1 kommentar:

fisalotta sa...

Haha, ungarna på fritids älskar trolldeg! :-)

Längesen vi sågs nu, tråkigt..

Hörde rykten om angling ihelgen.. Men Anders är så bekväm av sig han, så han trodde inte han skulle orska kliva upp.. :P

Hörs!