onsdag 23 februari 2011

Hosta

Frida har fått hosta så jag fick åka och hämta henne från dagis. Tänkte låta Erik vara kvar eftersom han brukar bli uttråkad hemma om Frida ska vila men han blev jätteledsen när jag sa att han inte fick följa med. Det verkade som att deras fröken tyckte att han skulle stanna också men han fick följa med ändå. Tänk er själva om ni var på jobbet men ville åka hem så gärna att ni storgrät och inte kunde göra något åt det. Även om man har ett viktigt jobb finns alltid möjligheten att åka hem (även om de flesta inte gör det bara för att de vill). Ett barn har inte den möjligheten, det tycker jag att man måste tänka på som förälder.
Därför går det i alla fall lite trögt med hemtentan nu men jag hoppas på att hinna klart ungefär hälften idag, hälften imorgon och sen bara fixa och dona med det sista på fredag innan den ska lämnas in.

Det blev bara två varv(=5 km) skidåkning för mig igår, hann inte mer och det var så kallt. Idag blir det styrka igen för första gången på nästan en vecka, dåligt av mig. På fredag blir det lång dag ensamt för mig. Jan-Erik åker supertidigt med bussen till Oxberg och bussen hem från Mora går klockan 05 så han är väl inte hemma förrän 21 antar jag. Jag har ju barnen att umgås med såklart men man vill ju gärna ha lite vuxenkontakt också. Det positiva är att jag kommer få se på Vampire Diaries (ja det är ju väldigt vuxet:)) utan att ha en karl som gnäller hemma, han hatar den serien och de flesta andra tv-serier också. Utom trök-serier på Discovery som Dödlig fångst och sånt.

Inga kommentarer: