tisdag 15 februari 2011

Every rose has its thorn

Ja då var alla hjärtans dag över för i år och jag fick som vanligt fina blommor av Jan-Erik. Men den där jäkla valentin-dagen får mig alltid att tänka på högstadiet. Rosorna som såldes, tävlingen vem som fick flest(som såklart ingen erkände var en tävling, men som likförbannat var otroligt viktigt) och skräcken över att kanske inte få någon alls. Jag blev visserligen aldrig utan men så osäker som jag var på den tiden kunde jag aldrig låta bli att tänka att det kanske var någon slags tröst-rosor. Som folk köpte för att de tänkte typ: Den där stackars tjejen får säkert ingen och kommer bli så ledsen, jag köper en och skickar anonymt till henne. Alla tjejkompisar köpte ju åt varann men det var ju de där från killar och anonyma som räknades.

Inga kommentarer: