söndag 16 januari 2011

Söndag

Igår var vi ju först och tittade på skoter-sm kval, det var mycket roligare än vad jag trodde att det skulle vara, men kallt. jag inser att jag verkligen behöver ny jacka och nya skor, önskar att jag hade råd att bara gå in i en affär och säga att jag ska ha varmaste skorna och varmaste jackan och täckbyxorna de har. Misstänker dock att prislappen på den outfiten ligger på typ en halv månadslön. Sen var vi till mamma och åt middag och Erik hade bestämt redan i bilen på vägen dit att han skulle fråga mormor om han fick sova kvar. Det fick han och när han skulle göra det ville såklart Frida också sova där.

Så imorse tog vi låång sovmorgon och sen åkte Jan-Erik och skottade snö och svärfar och jag åkte till stan och mötte upp mamma och Peter med barnen. Han tyckte inte att jag skulle köra med vår bil utan tyckte det var bättre att han körde med sin bil som har fyrhjulsdrift och det var nog tur för jäklar vad halt det var. Sen åkte vi till hästarna så Frida fick rida men det var halt även för ponnyn så han halkade till och Frida hamnade på sned och åkte i backen. Men som tur var slog hon sig inget och hon hade ju skyddsvästen på sig. Sen har vi inte gjort så mycket mer, ätit, sett på film, latat oss och skottat lite snö. Nu ska jag gå och fylla badkaret och lägga ungarna i blöt.

Inga kommentarer: