onsdag 19 januari 2011

Semlor

Jag håller på att baka semlor, det blev lite sent men vad tusan gör det? Men jag råkade göra betydligt färre än det skulle vara enligt receptet så de kanske blir super-giant. Imorrn ska jag ge Erik frukost på sängen innan dagis. Och paket förstås. Sex år, kan ni fatta att mitt barn blir sex år?

Det hade i alla fall gått bra för honom att åka skidor, men han svettades nästan ihjäl sa han. Tur att jag stod på mig mot fröknarna då, som tyckte att han behövde mer kläder, herregud han åker ju skidor inte bara hasar omkring, klart han blir varm ändå. Men det kan ju förstås inte de veta, de barn som inte åker skidor annars behövde kanske sina overaller och tjocksockar.

Efter middagen åkte Jan-Erik till stan och köpte present åt Erik men först lämnade han av oss hos hästarna. Frida red först minsta ponnyn och lärde sig lite nya ridvägar, men sen var vi tvungna att ge oss för hon blev så trött i huvet av allt nytt. Men ändå ville hon rida den andra ponnyn också, så då fick hon väl det men det slutade med att jag hoppade upp istälelt för jag blev så irriterad på att han är så otroligt seg. Jag fick honom lite mer alert i alla fall innan vi gick in igen och Jan-Erik kom hem från stan och åkte och hämtade oss.

Inga kommentarer: