måndag 10 januari 2011

Rea-shopping

Jag som skulle vara smart och gå och köpa overaller till kidsen på rea. För det borde ju vara rea på sånt nu. Men vet ni vad jag upptäckte? Inte overaller i alla fall, de verkar vara helt slut överallt utom på Åhlens och där var det verkligen inte rea. Jag får leta vidare eller så får de ha jacka och täckbrallor. Eriks overall gick ju sönder på jullovet och Frida verkligen hatar sin.

Ett ställe som hade rea var Kappahl, jag handlar ytterst sällan på kappahl men nu var det så sjukt billigt att jag kom därifrån med en fullproppad kasse, det var så billigt så jag var tvungen att fråga personalen om det var sant. Köpte bland annat en klänning åt Frida ur Vintage Stories-kollektionen, superfin riktig kalasklänning. Ordinarie pris var 349 och det tycker jag är för dyrt för en fyraåring som kommer använda den väldit sällan men nu var den nersatt till 100 kronor. Hittade även en snygg kofta åt Erik, en mörkblå, V-ringad med knappar och rutor (typ golftröjs-rutor, vet inte hur jag ska förklara) och ett märke på bröstet. Femtio kronor tror jag att den kostade men när jag stod i kön tittade jag lite närmare på det där märket, GIRL!?! Jaha, det var alltså en tjejtröja, skitonödigt att skriva girl för jag hade lätt köpt den åt Erik ananrs även fast det var en tjejtröja men att gå runt med Girl broderat på tröjan är lite väl va?

Inga kommentarer: