söndag 2 januari 2011

Nyttigt

Igår när jag vaknade tänkte jag att gud va skönt att det bara är lördag, det kändes ju som söndag, perfekt att få vara tillsammans hela familjen ytterligare två dagar och bara mysa. Men icke, Jan-Erik tog på sig jobb i dag istället, jag tror han blir lite för rastlös av att vara hemma. Och det är väl bra egentligen, blir ju extra pengar:) Så jag hade tänkt åka till skidsåret med barnen och åka en sväng med dem men sen kom jag på att Jan-Erik såklart tog bilen. Så vi får väl gå ut och leka i snön istället.

Nu har allvaret börjat igen i alla fall, inget mer godis, inga fler kolhydrater. Träna! Tack och lov blev det märkligt nog inte så mycket plus under jul och nyår som jag trodde att det skulle bli. Jag vet att sötsuget kommer sätta in med full kraft ungefär på onsdag men jag vet även att om jag står emot så är det gott som borta till på fredag så det är bara att kämpa på, ska faktiskt bli skönt att äta bra igen för jag vet ju att jag mår så jäkla mycket bättre av det. Jag kommer inte skriva här hur mycket jag väger, inte än i alla fall men jag kanske kastar in något inlägg ibland om hur mycket jag går ner.

2 kommentarer:

Julia Fryklund sa...

Ska vi börja på friskis och svettis? Vill börja få lite flås och rygg/mage träning ja..

Helene sa...

Har du skruvat ihop crosstrainern?