fredag 21 januari 2011

Ny kamera

Nu har jag funderat, Jan-Erik har velat ha en länge, men jag har tvekat. Men nu vet jag at tjag också vill ha en ny lamera. Jag vet inte om våran har blivit sämre eller om det är mina krav som har stigit, men jag tycker att bilderna blir lite suddiga ibland och den gör inte alltid som jag vill. Men vad ska man köpa? HUr mycket pengar måste man lägga på en kamera för att få en som är bra? Det blir i alla fall inget köp än men till sommaren hoppas jag att vi har en ny. Sen kommer vi såklart även ha kvar den vi har nu eftersom den är ganska liten och behändig.

Ikväll ska vi på Medelhavskällaren hela familjen och äta. Erik ville ju gå på restaurang när han fyllde år men det passade inte igår så det blir idag istället. Sen ska vi nog åka till barnens farmor och farfar och hälsa på för en av barnens kusiner som bor i Östersund kommer och hälsar på. Erik ringde och bjöd honom på sitt kalas. Till saken hör att den här killen blir sjutton år i år så Frida tyckte inte att det passade:

Frida - Han kan inte komma på kalaset.
Jag - Varför då?
Frida - För han ser över.
Jag - Ser över vaddå?
Erik - Men mamma, fiskdammen menar hon ju.

Inga kommentarer: