måndag 31 januari 2011

Måndag

Jag var så trött och bakis igår så jag orkade inte blogga. Vi gick i alla fall på August i lördags. Hade ju tänkt gå på bockarna också men tiden gick och vi hade så kul så vi blev kvar på August. Innan det var vi hos Julia och Mattias och åt jättegod mat. Sen åkte vi ivdar eoch de andra badade badtunna, men jag och Jan-Erik kollade på tv med föräldrarna i huset, hihi, det är vi det gamlingarna i gänget:) Sen åkte vi vidare på nästa förfest innan jag och Julia gick på krogen. De andra kom senare, vi gick ganska tidigt eftersom vi inte hade med oss nå vin, ville ju inte sitta på förfesten och snylta för mycket. Sen tog vi bussen hem tjugo över två och stupade i säng och sov halva dagen.

Sen skulle vi åka och hamta barnen hos sin farmor och farfar men vi blev kvar där för Frida skulle rida. Sen när vi skulle ta ut hästarna igen stannade ena ponnyn halvvägs ute så Frida skulle ta tag i grimman och leda ut honom men hon nådde inte riktigt utan killade honom på mulen i sina försök att få tag på grimman och då smakade han lite på hennes hand. Oj vad ledsen hon blev, det blev inget märke men hon hade ont i ena fingertoppen och så blev hon nog väldigt rädd också, tur att inte Erik var med, han fick ju panik när hästen trampade Frida på foten och då var hon knappt ledsen hade han varit med när hon blev biten vet jag inte vad han hade gjort. Sen berättade hon i alla fall stolt för alla att hon minsann hade blivit hästbiten, allt hästrelaterat som händer första gången är ett steg närmare att bli en erfaren hästtjej verkar det som att hon tycker.

Inga kommentarer: