söndag 23 januari 2011

Jag fattar inte

Ibland när jag sitter och läser bloggar (ja jag lägger alledeles för mycket av min tid på det) undrar jag hur fan folk har råd med allt de köper. Och hur de prioriterar. Till exempel så behöver både jag och Jan-Erik nya telefoner och chansen att vi skulle gå in på en affär och beställa en varsin av den dyraste sorten, alltså den finns inte. Även om vi hade råd så finns det ju så himla mycket annat som kommer före. Varför ska man egentligen ha typ en Iphone eller en liknande? Jag vet att jag låter osm en gammal kärring men jag fattar inte, de är ju alldeles för stor för att vara praktisk, en telefon som kräver att jag alltid har med mig fucking handväska går bort direkt. Ärligt talat känns det som att det mest är skryt-telefoner. Jag har hellre dator, kamera och telefon var för sig. Lämna gärna en kommentar om jag har fel. Hälsningar/Gamla tanten:)

2 kommentarer:

Julia Fryklund sa...

Jag håller helt med dig! Jag förstår inte hur man kan bära med sig det "dyraste" man har i fickan överallt och hålla den hel!?! Jag har hellre datorn hemma på soffbordet, kameran med då jag behöver och en billig mobil med i fickan som jag har råd att byta ut om jag tappar den i vattnet eller liknande...

Sanna Laake sa...

Men skönt då är det inte bara jag alltså:)