torsdag 6 januari 2011

Åt rätt håll

Nu har jag börjat se på vågen att det går åt rätt håll så nu ska jag säga åt Jan-Erik när han kommer hem att ställa den längst in på hyllan i garderoben så jag inte kommer åt, jag når inte ens om jag står på en stol. Detta är för att jag inte har ett sunt förhållande till vågen, jag väger mig 3-5 gånger om dagen och det är ju inte normalt. Jag ska bärja väga mig en gång i veckan istället eller kanske till och med varannan vecka. Jag har även hittat mitt måttband som jag hade tappat bort (låg bland sygrejorna, ganska logiskt) så nu ska jag mäta och skriva upp så jag ser skillnaden ordentligt. Såg även på den här sidan en jeans utamaning som kanske skulle vara något, jag har några jeans i garderoben som ligger och hånar mig.

Idag blir det lek i snön med barnen, lite pulkaåkning i backen bakom vårt hus. Tänker inte försöka ge mig ut i snövädret med bilen i onödan. Erik är fortafarande lite seg och matt men han verkar vara på bättringsvägen i alla fall.

Frida fick smink i julklapp så nu är hon så här snygg nästan varje dag, dessutom har hon lämnat ett gäng pussmuns-avtryck på badrumsväggen. Jag vet inte vad hon vill med det där hårbandet men hon tycker att hon är fin så då får hon väl ha det så där.

Inga kommentarer: