onsdag 15 december 2010

Skillnad var det förr...

...då hade vi riktiga vintrar. Känns den kommentaren igen? Tror vi slipper höra den i år i alla fall. Allvarligt bor vi i Lappland eller? Det kan inte vara normalt att det är så här kallt, jag är väldigt glad att vi bytte vår värmepanna i höstas kan jag säga. Ska det fortsätta så här blir det inte roligt för de som har eluppvärmt, eller bergvärme som inte funkar när det är för kallt, eller luftvärmepumpar som fryser fast. Okej vi måste elda en eller två gånger per dag det kan man kanske tycka är jobbigt men det känns bra att veta att vi alltid kan få varmt i alla fall. Det enda som bekymrar mig är att cirkulationspumpen stannar om det blir strömavbrott, därför skulle jag vilja ha en kamin i vardagsrummet också, dessutom är det ju himla mysigt att ha det:)

2 kommentarer:

Helene sa...

Kolla med "Kaminexperten" i Sundsvall. Dom har flera, fina, inte för dyra, kaminer

Sanna Laake sa...

Ja vi får se, ringer de med postivt besked snart så kanske vi gör det annars får det nog vänta. Jag har även funderat på att ringa själv men bara av att leta upp numret blev jag så nervös att jag fick världens hjärtklappning och trodde jag skulle kräkas, löjligt va?