tisdag 28 december 2010

Shopping

När jag kom hem idag frågade Jan-Erik om jag hade köpt en ny klänning på rean. ni som följt min blogg ett tag vet att jag är väldigt svag för klänningar. Jag kunde i alla fall svara nej på hans fråga för jag hade inte köpt EN klänning, jag köpte tre:) Hur kan man inte älska mellandagsrean? Fast jag var ändå lite besviken, jag trodde det skulle vara mer rea men det kanske blir sen. När jag kom hem såg jag även att jag måste köpa en ny overall åt Erik eftersom han hade rivit upp benet på sin när de hoppade från taket. Jan-Erik och hans bror hade skottat av taket hos barnens farmor så det var bara att hoppa ner i snön och klättra upp igen, skitkul såklart men på vägen upp hade han nog fastnat i takplåten eller nåt för trasig blev den i alla fall. Imorrn ska de skotta av taket här hemma men vårt hus är mycket högre så det blir nog inte att hoppa här i från.

Nu är frågan vad vi ska göra på nyår. Det lutar åt att vi blir hemma och bjuder hem lite folk, visserligen skulle det vara skönt att hämta sig lite efter julens bjudning men å andra sidan är det skönt att vara hemma också. Och jag tycker ju att det är kul och fixa och dona med sånt.

Inga kommentarer: