torsdag 2 december 2010

Okej eller inte?

Här kan man läsa om att det inte är okej att stänga av någon från en utbildning för att de bär niqab. Ingen kan väl ha missat den debatten. Får man då även jobba med barn om man har niqab eller burka? Kvinnan i det här fallet utbildade sig till barnsköterska. För den som inte vet handlar det inte om en enkel slöja som hijab utan det gäller slöjor som täcker allt utom ögonen. Jag skulle ALDRIG läman mina barn till en människa som inte kan visa sitt ansikte av så många anledningar. För det första vill jag att mina barn ska se sin lärare, det finns ju en trygghet i att kunna läsa av ansiktsuttryck, för det andra så tycker jag att det är ett förtryck och jag vill inte att de ska lära sig att det är okej. Om någon kan ge mig en bra anledning till att dölja sig till 99 % kanske jag ändrar uppfattning men hittills har jag inte hört något som fått mig att göra det. Man får klä sig som man vill säger ni kanske men är det okej med rånarluva också? Eller skulle ni lämna barnen til en gammal gubbe i stringbikini? Kom och sitt i farbors knä och läs saga, hehe. Knappast!

Inga kommentarer: