måndag 20 december 2010

Måndag

Vaknade sent idag, 8:30, snälla barn som lekte utan att väcka mamma:) Efter frukost städade jag kylskåpet, jeezes finns det något äckligare än kylskåp? Alltså jag städar hellre avloppet än kylen jag hatar det men det behövdes både för att få rent och för att göra plats för all julmat. Alltså missförstå inte, jag har inte världens dyngigaste kylskåp (även om det faktiskt var lortigare än det någonsin varit förr), det är bara det att jag inte gillar kylskåp över huvudtaget. Sen städade jag skafferiet och gjorde lite plats där med och så tänkte jag åka och handla på Maxi men när jag tittade ut var det bilkö så långt man kunde se och bilarna stod helt still, skit också. Det släppte sen men då var klockan så mycket att jag hade behövt stressa för att hinna med allt och när jag blir stressad blir jag irriterad på barnen och allt går åt skogen och det är det inte värt. Bättre då att vänta till imorrn och göra allt i lugn och ro.

Nu har vi precis gjort lite julgodis, sist käkade ju Hörru upp allt, hundjävel. Barnen har badat och sitter och tittar på film nu, och karln är och tränar som vanligt. Jag ska gå och tvätta och plocka ihop lite här innan jag sätter ner arslet i soffan för kvällen.

Inga kommentarer: