söndag 19 december 2010

Klar

Imorse (nej det var en överdrift, i förmiddags) åkte jag till svägerskan och bakade lite med henne. Sen var det barnens tur att åka tilll farmor och baka pepparkakor med nästan alla kusiner medan jag och Jan-Erik åkte in till stan och köpte de sista julklapparna så nu är vi klara med det. Men gud vad vi hade svårt att hitta något till våra barn, man kan ju inte köpa allt de vill ha. Frida har önskat sig en ryggsäck med Hello Kitty och det hittade jag, perfekt. Men så såg jag att det var såna där spännen på som brukar vara på cykelhjälmar och de brukar ju vara lite svåra för barn att knäppa upp så jag provade om de var svåra och de var stenhårda men jag ville ändå gärna köpa den eftersom hon så gärna vill ha en sån så jag stod och funderade ett tag och knäppte samtidigt igen spännet och satan vad jag klämde mig. Det blev ingen ryggsäck kan jag tal om, livsfarlig var den.

Näe nu ska jag gå och titta på julkalendern med barnen.

Inga kommentarer: