måndag 13 december 2010

Dag 14 - Vad hade jag på mig idag

Jaha, den frågan var ju för några dagar sen också, men vi kör en till. Idag har jag haft på mig världens skönaste jeans och till det en rosa stickad tröja från Gina Tricot. Eftersom jag har varit och ridit en sväng så har jag även hunnit med ett ombyte, nämligen ridbyxor och min jättevarma ridjacka och ett par gamla trasiga kängor som är tre storlekar för stora men supervarma och sköna, inga ridskor egentligen men det spelar ju ingen roll när man bara rider hemma på gården.

Det förresten skitbra att rida, det gör ju det mest hela tiden nu, och då är det ju ku att hålla på också. Jag longerade ponnyn när barnen skulle rida, så himla praktiskt, Frida galopperade och hon tränade på att fatta galopp själv, hon gör precis rätt men hon har ju så korta ben och med en lat ponny är det inte så lätt. Erik fegade som vanligt, han är inte alls lika säker så han ville inte galoppera men han travade litegrann i alla fall, han är nästan lika rädd när Frida rider som när han själv sitter på. Jag tror det blev så när han var med oss i stallet i somras och den stora ponnyn klev Frida på tån. Frida skrek ju då för att jag skulle komma och hjälpa henne att komma loss och var lite ledsen men Erik skrek bara rakt ut i panik och grät jättemycket, gulligt att han bryr sig så myclet om henne.

Inga kommentarer: